24 ianuarie 2007

Nascut iarna (poveste science-fiction... sper)

Dap, sunt nascut iarna. Nici mie nu mi-e foarte clar ce vreau sa spun cu asta. Sunt nascut intr-un anotimp alb, rece, friguros, dar si pufos, plin de voiosie (in inimile copiilor mai ales), un anotimp cu derdelusuri, sanii, bulgari si oameni de zapada, ingerasi desenati de indragostiti in zapada proaspata...
Cam peste cat timp astea nu vor fi decat niste povesti de spus copiilor sau nepotilor nostri la gura... nu, nu la gura sobei, ci in fata laptop-ului. Planeta pare sa se revolte si nu stiu cat timp vom mai prinde niste ierni in adevaratul sens al cuvantului. Oare copiii care vor citi asta peste vreo 30-40 de ani (si cred ca e mult spus) vor intelege vreo iota din ce spun eu aici!? Vor mai afla ce e aia zapada sau vor mai asocia acest anotimp cu primii fulgi de nea sau cu un om cu morcov in loc de nas si carbuni pe post de ochi "construit" in curtea bunicilor? Sau pentru ei un bradut cu globulete (eventual sclipitoare) pe post de "desktop background" va fi tot ce va insemna iarna. Mos Craciun va mai calatori in sania trasa de reni pentru a aduce cadouri fiecarui copil? Sau va rezolva partea cu impartitul darurilor din fata calculatorului ultimul strigat capabil sa trimita 10000 de mail-uri pe secunda? Mail-uri care, odata ajunse la calculatorul fiecaruia dintre noi dotat cu un dispozitiv special, vor construi jucaria dorita sau ne vor implini dorinta cea mai ascunsa. Cum vi se pare o astfel de noua realitate? Mie, din pacate, foarte posibila.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Mie imi place ideea cu calculatorul ala care rezolva toate dorintele...care-i tehnologia? ca vreau si eu sa o stiu :P
In alta ordine de idei, nenea de la meteo a zis ca in curand o sa vina si zapada...
Cristina

Cristi spunea...

Da, dar e sfarsitul lui ianuarie.. aproape februarie, si nici un semn de zapada. Nu e ciudat? In alta ordine de idei eu nu vreau un astfel de dispozitiv. FIINDCA EU VREAU DOAR IARNA INAPOI.. atat. ;-)